Forside

Handels- og medlemsbetingelser

Cabo san lucas

02/11/16

Måske, Verdens bedste fiskeri.

I forbindelse med vores søns konfirmation, havde vi valgt at give ham 1 uges fiskeri. Destinationen skulle findes, og nettet blev flittigt brugt, for at få tingene til at hænge sammen, blev det en kombination af sommerferie og fiske ferie, derved kunne søge mulighederne udvides, jeg har fisket nogle gange i USA, som har et fint fiskeri, dog er det meget dyrt, så valget blev Mexico, og der var flere muligheder, men pga. af et meget alsidigt fiskeri, blev det til Cabo San Lucas, som er det sydligste punkt, på Baja California halvøen, hvor der var mulighed for at fiske i Stillehavet, og Cortez havet.

Cabo San Lucas, er også sikkert at færdes i,og kriminaliteten er ikke så høj. Stedet er også kendt for at være Amerikanernes Mallorca.

Rejsetiden er ca. 24 timer, vi fløj fra Aalborg til Amsterdam, og så videre til Mexico city, og derfra til San Jose Del Cabo, og til sidst 1 times kørsel. Vi havde booket en bil hjemmefra.

Der kan fiskes fra Pangaer, større Kabinebåde, og til de helt store +60fod. Jeg havde booket de 2 første fiskedage med en superpanga, fra firmaet dreammakers.

Afrejsedagen var planlagt til d. 17 juli og 3 uger frem. Dagen kom og efter ca. 24 timer, ankom vi til San Jose Del cabo, rejsen var gået smerte frit, fine fly, og god betjening.

Vi ankom ca. kl. 00.30, og der stødte vi ind i vores første problem, Bilen som vi havde booket hjemmefra, var der ikke, og udlejningsfolkene, som sad i lufthavnen var gået hjem, så det endte med at vi fik den allersidste taxa, og efter 1 times kørsel kom vi endelig til vores lejlighed, som vi havde også havde booket hjemmefra, og denne gang gik det bedre, lejligheden var klar, og det var en fantastiks lejlighed, med balkon ud over havnen, vi sad og nød en øl inden vi skulle i seng, kl, var 02.00, og temperaturen var ca. 30 grader.

Næste morgen vågnede vi optil dejlig solskin og vi var hurtig ude af døren for at komme ned og opleve stedet, vi boede, på havne promenaden, og hele vejen rundt var der restauranter, cafe, og butikker.

1. dag, skulle gå med opdagelse af byen, og vi fandt hurtigt ud af, at havne promenaden, var dyrt og ikke særligt Mexicansk, men kom man 1-2 gader længere væk, mødte man det rigtige Mexico, hvor der var gadekøkkener, små butikker, og en masse mennesker. Temperaturen nåede op på ca., 43 grader, så i løbet af sådan en dag røg der en del drinks ned. Stranden lå 200m, fra hotellet, og var en fantastisk strand, og følelsen af at bade i Stillehavet er meget speciel.

Dagen efter skulle der fiskes, og vi var meget spændte, vi gik hen for at betale, og der opstod næste problem, Bookingfirmaet, havde netop lejet båden ud til en anden. Så der stod vi med alle vores talenter, og var noget skuffet. De kunne så tilbyde os en større båd, en 43 fod Hatteras, mod en mere betaling, så det kostede 550 US Dollars, hvilket var 300 Dollars dyrere, end Super Pangaen. Men nu var det jo Alex’ konfirmationsgave, og det skulle han ikke lide under!.

Vi tog alle 3 afsted kl 06.00 Vi fik snakket med skipper, hvad vores ønsker var, og der var enighed om at vi skulle langt ud i Stillehavet, for at fange store fisk.

Vi sejlede ca. 25 mil ud i Stillehavet, der blev grejerne sat. 3 stænger med store blæksprutter, og 1 stang med levende agn. Efter ca. 2 timers fiskeri, kom dagens 1. hug, dæksdrengen, greb stangen, og gav 4 modhug, og jeg har aldrig set så voldsomme modhug, straks efter røg Alex i stolen og der begyndte en rigtig fin fight. Efter ca. 45 min, kom der en stor flot Stribet Marlin 140 til syne, kort efter var den landet(140 pund). Desværre var den kroget dybt, og kunne ikke overleve. Efter en større foto serie, og nogle High 5, blev grejet sat. Og 45 min efter var der hug igen. Alex kendte rutinen, i stolen igen, og endnu engang var der en super fight, det blev til en 40punds Whaoo, Det var også en super flot fisk, den valgte vi at tage med ind (det er en, af de bedste spisefisk der findes).

Den stribede Marlin, som desværre ikke overlevede, gav vi til det lokale plejehjem. Alex, var heldig, og fik halen med hjem.

Det blev ikke til flere fisk denne dag, men sikken en start. Vi blev anbefalet en restaurant som kunne tilberede vores Whaoo, det skulle naturligvis prøves, og sikke et måltid, vi fik den lavet på 7 forskellige måder, bla. carpaccio, og 6 andre lækre retter.

Dagen efter skulle vi ud og fiske med superpanga, det var en 26 fods båd med 2 stk. 115hk. Fiskeriet med denne båd, var inshore fiskeri, hvor der er mulighed for mange forskellige arter. Vi startede med at trolle en times tid, og det gav flere flotte fisk. Dernæst fiskede vi med levende agn, og det var meget spændende, man kunne mærke, når agnfisken blev jagtet, og når man så fik hug, var man slet ikke i tvivl, for varmvandsfiskene, fighter helt vildt, så der fik vi nogle gode grin.

De 2 sidste timer, Trollede vi med levende agn, efter Marlin og Guldmakreller, og lige pludselig, gav stangen et ordenligt drøn, og en Blå Marlin, sprang fri af vandet. Alex’s fightede denne 300 punds Marlin, på let grej, så der var smæk for skillingerne, efter at have haft fat i Forfanget flere gange, valgte den at springe 6 gange ud af vandet, ca. 6-7m fra båden, hvilket resulterede i at den sprang linen. Det var ærgerligt at vi ikke fik nogen flotte billeder af den.

Fiskeriet forsatte i samme dur, og efter 6 dages fiskeri, blev til det

Følgende:

Blå Marlin, Stribet Marlin, Whaoo, Guldmakrel, Yellowfin Tuna, Kobber haj, Pigrokker, Cubera snapper,

Coco snapper, Red snapper, Needlefish, Jacks.

Så set I bakspejlet, må man sige at vi fik vores forhåbninger indfriet, og stedet er nok et af verdens bedste destinationer, hvor der er mulighed for at fange Blå Marlin 300m, fra land.

Nedenunder til V. ses udsigten fra vores terrasse, og til H. ses Cabo Berømte klippe.

Udover Fiskeriet, er der mange andre ting man kan lave, bla. Var vi ude at køre på Atv. I bjergene, og langs