Forside
·
Forum
·
Arrangementer 2024
·
Bliv medlem
·
Forsikring
·
Storfanger
·
Galleri
·
Om JSK
·
Links
·
Bladet


Log på
Medlems nummer /
brugernavn:
Adgangskode:
Glemt password?
Handels- og medlemsbetingelser

Referat fra Generalforsamling 2014

16/11/14

 Referat af generalforsamling i JSK

Afholdt torsdag den 6. november 2014 kl. 19.00 på Ny Mølle

 

Dagsorden:

 

1. Valg af dirigent

2. Formandens beretning

3. Kassereren fremlægger det reviderede regnskab

4. Fremlæggelse af budget og kontingent til godkendelse for 2015

5. Behandling af indkomne skriftlige forslag fra medlemmer og bestyrelse

6. Valg af bestyrelse

7. Valg af suppleanter til bestyrelse

8. Valg af revisor

9. Valg af revisorsuppleant

10. Eventuelt

 

Stor deltagelse, 77 fremmødte

Bruno bød velkommen kl. 19,00.

 

1.  Valg af dirigent

 

Peter Sommer blev valgt som dirigent igen i år.

Peter kunne konstatere, at der var lovligt indkaldt til generalforsamlingen – ingen indsigelser

2. Formandens beretning

Medlemsstatus/ bestyrelse

Så er der gået endnu et år i JSK, og igen i år har medlemstallet desværre været faldende. Vi var pr. 30. oktober 2014 760 medlemmer, mod 837 medlemmer for et år siden. Men vi har konstateret ved krydsrevision mellem vores medlemsliste og JSK’ s forsikringsliste fra First A/S, at der er 130 personer som skulle have vores forsikring uden at have betalt kontingent til JSK, så dem er vi godt i gang med at kræve ind, så hvis vi får alle ind, skulle vi gerne bliver flere medlemmer, end vi var sidste år.

 

Vi har i årets løb holdt 9 bestyrelsesmøder, hvoraf to af dem har været på web, derudover har der været meget mail- og telefonkorrespondance.

Igen i år har suppleanter til bestyrelsen, Poul Jensen og Johnny Olesen, været inviteret med til et bestyrelsesmøde, men Johnny måtte desværre melde afbud til denne aften.

 

Vi var af Nordvest Danmarks Turistråd inviteret til et samarbejde/ medarrangør af Danish Open 2014 fra Thorsminde, sammen med MSK og nogle privat personer, men vi valgt efter flere møder og mange lange mails, at takke nej til invitationen. Af flere årsager, men samlet set mente vi ikke at ambitionerne stod mål med hvad der var realistisk, og så var tidsfristen alt for kort for os, især da arrangementet lå lige mellem to af vores egne stævner. Vi har dog en stående invitation til at være teknisk arrangør af et nyt arrangement, som de kalder Sportsfiskerfestival i Thorsminde, den 1 - 3. maj 2015, hvor vi skal stå for det praktiske med at afvikle stævnet, og Turistforeningen står for alt det økonomiske og præmier. Borgerforeningen står for det praktiske vedrørende bespisning mm.

 

Bestyrelsen har forsøgt at starte et samarbejde op med de andre småbådsklubber, men kun på det rent arrangørmæssige område. Hans har haft flere samtaler med Bjarne Lehné, og jeg har også haft et par længere samtaler med Bjarne. Vores forslag var at vi kunne starte med at lave et fælles DM i småbådsfiskeri, som så kunne gå på skift mellem os og øerne, hvilket Bjarne synes var en god ide, Bjarne lovede at fremlægge vores forslag på et fællesmøde med de andre klubber, men jeg fik ingen respons tilbage som lovet, så jeg tog igen kontakt til Bjarne, og så var det pludselig helt andre toner, så vi må nok erkende, at tiden endnu ikke er til et samarbejde klubberne imellem.

                     

Sæsonen 2014

Klubturen til bådmessen i Göteborg, foredrag om havørredfiskeri og fiskeri ved Møn, samt aktivitetsdagen på Ny Mølle var godt besøgt og med en god stemning. Desværre har vi måttet aflyse en del klubture, dels pga. vejret og dels pga. at vi ikke har haft en tovholder til turen.

I sæsonen 2014 havde vi som sædvanlig 5 stævner, og det lykkedes at afholde alle stævner i år, trods det at vejret ikke altid var helt med os. Efter planen skulle stævnerne være spredt rundt om i landet, men desværre måtte vi flytte det planlagte trollingevent i Randers Fjord, med udgangspunkt fra Udbyhøj Nord, til Årø. Vores stævne skulle være et åbent stævne og det skulle være en del af Fjordens Dag, i samarbejde med Randers Kommune og Udbyhøj Borgerforening. En del af aftalen var, at de bla. skulle stille gratis telt med borde og stole til rådighed, men det kunne de pludselig ikke love os. Samtidig havde de gjort havnen gratis for alle denne weekend, så vi kunne godt frygte, at der ikke var plads i havnen til alle vores både også.

Bornholmerturen, som Morten Christensen har stået for de sidste par år, bliver større og større, sandsynligvis fordi fiskeriet stadig er i top, og fordi man ikke behøver at sejle langt ud for at fange store fisk. Igen i år har der været en del nye med, men jo flere både der deltager, jo sværere er det at holde den fælles sociale hygge i hævd, da man er spredt over et stort område på campingpladsen. Udover fælles indvejning, har vi igen forsøgt at afhjælpe det med en gang fællesspisning, hvor vi tog på bustur til Rø og spiste svinekam ad libitum, samt en fælles grill – selv - aften.

 

Udsætning

Vi har doneret 30.000 kr. til Grenå Lystfiskerforening til udsætning af ørreder. En betingelse var, at pengene skulle være til ekstraordinære udsætninger, og ikke erstatte deres normale udsætning. Hans og undertegnede skulle have været til et arrangement i Grenå d. 18. januar, hvor vores donation skulle have været præsenteret, og der skulle laves atikler til de lokale aviser og Fiske Avisen, men desværre måtte vi melde afbud i sidste øjeblik, jeg kunne simpelthen ikke komme hjemmefra pga. en snestorm om natten. Planen var at der skulle udsættes smolt i april, men dambrugene kunne ikke levere nok således at hele vores donation blev brugt, men resten vil blive brugt til udsætning i foråret 2015. Det er svært at finde egnede projekter som JSK kan støtte, vi har (Hans) en løbende kontakt til DTU, om egnede projekter, men der er stort set ikke nogen, så hvis der er nogen der hører om eller kender til egnede projekter, så vil vi meget gerne høre om dem.

 

 

Hjemmesiden/ bladet

Det elektroniske blad har vi desværre også måttet opgive, simpelthen fordi vi ikke fik stof nok. Vi har så forsøgt øge interessen for at sende artikler til hjemmesiden, bla. ved at tilbyde gratis deltagelse i et stævne, men der er desværre ikke kommet det store antal artikler ind, men en stor tak til dem der sendte artikler ind alligevel, bliv endelig ved med det. Hjemmesiden har vi også forsøgt at gøre bedre, bla. ved at lave et par ”knapper” på forsiden, direkte til historier og billeder, og der er lavet en profil på Facebook, for at prøve at tiltrække flere læsere til vores hjemmeside. Senest har vi lavet nogle forumregler, baggrunden for de regler er at forsøge på at beskytte vores annoncører, da vi så flere og flere som reklamerede for forskellige produkter og firmaer, som ikke er annoncører hos JSK, samt et forsøg på at fastholde læserne på hjemmesiden, i stedet for at de klikker sig videre til andre hjemmesider. Efter en del indlæg på forum og en del mails, også mails med forslag til hvordan vi kan gøre hjemmesiden mere aktiv med artikler og historier, har bestyrelsen erkendt, at forumreglerne nok har været for omfattende, men vi har valgt ikke at ændre reglerne før efter generalforsamling pga. at der er kommet forslag om vi skal have forumregler.

 

 

Forsikring

Pr. 30/ 9 2014 har vi 694 JSK policer, vi har fået en hel del nye medlemmer i år, udelukkende pga. vores forsikring. First mangler stadig cpr numre på rigtig mange medlemmer trods tidligere henvendelse fra First. First har meddelt os, at i fremtiden vil der blive pålagt en ekstra gebyr på 450 kr. pr. police, på de forsikringer der ikke er cpr nummer på. Grunden til det er, at der er ekstra stort manuelt arbejde med at forny de policer hvert år. Bestyrelsen har sendt brev ud til alle de medlemmer der ikke har cpr nummer på. Den samlede bestyrelse havde et møde med First i foråret, hvor vi bla. gennemgik vores forsikringsordning, og diskuterede forskellige tiltag til at forbedre vores forsikring. Det har endnu ikke udmøntet sig i noget konkret, men pt. har vi en stående invitation fra First til et møde, men dette er sat i bero indtil den nye bestyrelse er valgt. Meldingen fra First angående præmieniveau i 2015 er, at prognosen på skadesprocenten ikke skulle give anledning til præmiestigning ud over pristalsregulering.

 

 

 

Afslutning

Til slut vil jeg takke bestyrelsen for arbejdet i året der er gået, og især vil jeg takke Hans, som nu har valgt at gå på pension efter 15 år i bestyrelsen, han er det længst siddende bestyrelsesmedlem i klubbens historie. Tak til revisoren for udførelse af deres hverv.

Jeg vil også sige tak til de medlemmer der har meddelt, at de er villig til at stille op til bestyrelsen.

Vi vil også her takke vores sponsorer og annoncører rigtig mange gange, da vi ikke uden dem ville kunne fremvise denne aftens flotte præmiebord, såvel som hele sæsonens mange flotte præmier. I aften er det Herning Trailer- og Bådcenter der er hovedsponsor.

 

Sponsorerne har i årets løb været følgende:

•                    Jagt og Fiskerimagasinet

•                    Herning Trailer- og Bådcenter – hovedsponsor ved generalforsamlingen

•                    Furuno Danmark

•                    Fiskekortet.dk - hovedsponsor ved Hirsholmene Cup

•                    Fairpoint Outdoors

•                    Dometic Cool Ice

•                    Palby Marine

•                    Brenderup Trailer

•                    Navisco

•                    Lavprisolie.dk

 

Vi vil samtidig opfordre Jer alle til at støtte vores sponsorer og annoncører når I skal handle nye ting.

En stor tak til alle Jer, nye som gamle, der trofast møder frem til vore arrangementer, også til Jer, som gerne giver en hjælpende hånd – det har vi altid brug for – tak for i år.

 

Tak for ordet.

 

Bruno Kirkegaard

Formand

 

Ingen indsigelser / beretningen er godkendt af de fremmødte.

 

 

 

3, Kassereren fremlægger det reviderede regnskab

René fremlagde regnskabet, som er også blev udleveret på tryk til alle de fremmødte.

 

Spørgsmål: Hvorfor er værdien af præmierne er så høj når vi får sponsorat?

Svar: Vi deler omkostningerne 50- 50 % mellem sponsorer og os.

 

Spørgsmål: Findes der et anlægskartotek over præmier?

Svar: Ja, optalt status pr. 30/ 9.

 

Rengskabet er godkendt.

 

4, Fremlæggelse af budget til godkendelse

 

Rene fremlagde budgettet til godkendelse.

 

Spørgsmål: Hvorfor budgetteres der med et underskud til næste år?

Svar: Vi er ved at spare op til 25 års jubilæet om 3 år, derfor hensættes kr 50.000,00 de næstkommende 3 år.

 

Forslag til besparelse: Nedsættelse af præmiebeholdningen.

                Nedsættelse af egenkapital.

 

Budgettet er godkendt af de fremmødte.

 

Fastsættelse af kontingent for 2015

Bestyrelsen indstiller, at det fortsat koster 425 kr. for et medlemskab.

Forslaget blev godkendt af de fremmødte.

 

5, Behandling af indkomne skriftlige forslag fra medlemmer og bestyrelse.

Bestyrelsen har den 17. oktober 2014 modtaget følgende forslag til generalsamlingen fra Jann Bay:

Tilføjelse til dagsordenens punkt 5.

1.    Afstemning om, at de nuværende forumregler fjernes fra siden i den nuværende form.

2     Skal der udfærdiges skriftlige regler, i så fald hvilke?

Det er ikke fair at annoncere for andre virksomheder på forum.

Er der nogen imod skriftlige regler om brug af forum?

Nyt forslag – den kommende bestyrelse laver et udkast til retningslinjer angående forum.

Reglerne fjernes og man afventer indtil de nye forslag til regler kommer fra bestyrelsen.

Eksempler til nye regler:

Tal pænt – fjern reklamer.

 

6, Valg af bestyrelse.

Lars Nielsen, som er på valg, ønsker ikke at genopstille til bestyrelsen.
Ligeledes ønsker René Jensen og Ryan Agerholm Sørensen at udtræde af bestyrelsen.
Som tidligere udmeldt ønsker Hans Simonsen ikke at genopstille.

Ole Egelund er på valg og ønsker at genopstille til bestyrelsen.
Bruno Kirkegaard og Morten Christensen ønsker begge at fortsætte bestyrelsesarbejdet.

 

Der skal vælges 2 til 1 år og 3 til 2 år – dem der får flest af stemmerne bliver valgt til 2 år.

Ole Egelund 73 – 2 år

Poul Jensen 68 – 2år

Pierre Segerhard 61 – 2 år

Morten Rasmussen 58 – 1 år

Thomas Fjord 58 – 1 år

Torben Jensen 54 – ikke valgt ind.

 

De opstillede blev valgt ind af de fremmødte

 

7, Valg af suppleanter til bestyrelse.

2 suppleanter – Torben og Hein

De opstillede blev valgt ind af de fremmødte.

 

8, Valg af revisor.

Brian Falkner og Rene Hansen stiller op til valg.

 

De opstillede blev valgt ind af de fremmødte.

 

9, Valg af revisorsuppleant.

Niels – Jørgen Enevoldsen

Den opstillede blev valgt ind af de fremmødte.

 

 

EVENTUELT ……

 

Forslag til vedtagelse på JSK generalforsamling

Tillæg til JSK´s vedtægter §2:

§ 2A: Jysk Småbådsfiskeklub (JSK) har ligeledes til formål at skaffe sine medlemmer de bedst mulige forsikringsordninger for småbåde, og idet JSK  ikke kan være bundet til et bestemt forsikringsselskab eller et bestemt forsikringsagentur, påhviler det bestyrelsen at udpege et stående uvildigt forsikringsudvalg bestående af 3 personer.

 

Forsikringsudvalget skal bestå af mindst 1 medlem fra bestyrelsen, og mindst 1 menigt medlem.

Forsikringsudvalget er alene ansvarlig over for JSK, idet ingen af forsikringsudvalgets medlemmer må have nogen økonomiske interesser i JSK´ s forsikringsordninger. Udgifter til udvalgets arbejde dækkes af JSK efter samme retningslinjer som for JSK´ s bestyrelse.

 

Forsikringsudvalget har mandat til at forhandle aftaler direkte med forsikringsselskaberne uden brug af forsikringsagenter. Større aftaler skal godkendes af JSK´ s bestyrelse. Skift af forsikringsselskaber på hele forsikringsordningen skal godkendes af generalforsamlingen.

Der påhviler forsikringsudvalget flg:

1, Løbende at holde sig orienteret i markedet, så JSK til enhver tid har de bedst mulige forsikringstilbud til sine medlemmer.

2, Sørge for gennemskueligheden i økonomien i forsikringsordningen, - herunder forholdet mellem skadesforløbet og præmieopkrævning.

3, Varetage medlemmernes interesser i tvistforhold mellem det enkelte medlem og forsikringsselskabet.

4, Aflægge en årlig rapport om sit virke til generalforsamlingen.

 

Dette forslag er stillet af:

Orla Pedersen

Jørgen Klaris

David Vestergaard

Carl Henning Jensen

 

Bestyrelsen skal arbejde videre med dette forslag.

Følgende tre ønsker at arbejde i udvalget.

Carl Henning

Peter Østergård

Ryan Agerholm Sørensen

 

 

Jørgen Klaris og David Vestergaard takkede bestyrelsen for deres store indsats i år.

 

Bruno fremlagde næste års aktivitetskalender.

Rettelse: Bådudstilling Fredericia 27. – 28. februar

Kick Off Cup: ligger sammen med påsketræf.

 

Der ønskes tovholdere til klubturene, evt. også andre ture.

Der blev forslået at Viking Træffet afholdes i Grenå –  gerne i august/ september da  der er kanon fiskeri.

 

Det overvejes at arrangere en tur fra Hirtshals til Rønnehavn af Whiskas og Wendelboen.

 

 

 

 

”Årets Storfanger”

1.    Freddi Hansen

2.    Allan Nøhr Pedersen

3.    Morten Østergård

4.    Thomas Fjord

5.    Sean Kelsey

 

”Årets Klubmester”

1.    Team Magnus

2.    Team Fætter

3.    Rovdyret

4.    Bageren

5.    Baghaven

6.    Whiskas

7.    Team JP

8.    Team Elling

9.    Team Hein

10. Team Pjevs

 

”Årets fotograf”

1.    Lars Ole

2.    Hans

3.    Morten

 

 ”Årets Skribent”

 

1.    Jørgen Klaris

2.    David Vestergaard

3.    David Vestergaard

 

Vinder af gavekort til udlandstur trukket på indgangs billet:

 

Gavekort på 2.000 kr. blev vundet af Team Bahrbund.

 

Der blev overrakt afskedsgaver til Hans, Rene, Ryan og Lars.

Tak for i aften.


Seneste 10 nyheder i Nyt fra bestyrelsen:

01/11/23 Alex og Allan på tur
01/11/23 Kaptajn og pighvar
08/10/23 Lidt fiskelykke i Kattegat
08/10/23 Klar til aftenhygge på Momse
08/10/23 Få nu den krog fri, jeg holder øje med dig i mens
08/10/23 Rødding på fiske-CV´et
08/10/23 Høstfiskeri
08/10/23 Mindstemål
08/10/23 Svensk idyl
17/11/22 Stille nat

Nyhedsarkiv
JC Fiske grej
lavprisolie.dk
JSK 150
efektlageret
Navisco
fiskekortet
Dansk fartøjs forsikring
 
Webmasters e-mail: webmaster@j-s-k.dk
Udviklet af landIT